Art Matters – Le point des Arts

Mise à jour : on part pour Ottawa tantôt,

1- j’espère pouvoir mobloguer des photos!
2 – maudit que j’aime pas me lever tôt

***

I’ll be spending next weekend in Ottawa along with 30 other participants to join the Art Matters discussion and workshop (en français ici), an initiative of the Governor General of Canada:

On November 3 and 4, Art Matters will focus on film, television broadcasting and the impact of new technologies on creativity and our society. These discussions will explore various forms of emerging technology, such as films for cell phones and the use of video (e.g. on Web sites, blogs and podcasts), and how more accessible tools for creating and disseminating art can encourage citizen expression. Finally, we will look at the power of virtual media and the influence of the imaginary world of video games. (…)

Some thirty participants—producers, artists and academics—will be taking part. As well, the public is invited to share its thoughts on Art Matters by visiting the Citizen Voices Web site, which is actively involved in Art Matters through a forum and a blog on creativity and new technology.

***

Les 3 et 4 novembre, Le Point des arts sera consacré au cinéma, à la télédiffusion et à l’influence des nouvelles technologies sur la création et notre société. Ces rencontres exploreront diverses formes de technologies émergentes telles que les films pour téléphones cellulaires et l’utilisation de vidéos (sur les sites Web, les blogues et les balados p. ex.) et comment des outils de création et de diffusion plus accessibles favorisent l’expression citoyenne. Enfin, nous nous interrogerons sur le pouvoir du virtuel et l’influence de l’imaginaire des jeux vidéos.

Une trentaine de participants − producteurs, créateurs et universitaires − seront présents. De même, le public est invité à s’exprimer sur les thèmes du Point des arts en visitant le site Web À l’écoute des citoyens, qui participe activement au Point des arts grâce à un forum et à un blogue sur la créativité et les nouvelles technologies.